2013. május 19., vasárnap

Oma's Quarkkuchen - Nagyi túrótortája

Gyerekkoromban ezt a sütemény nagyon sokszor ettem. Német nagymamám készítette és általában a délutáni kávé mellett ettük. Nagyon szerettem. Most pünkösdre készítettem még az eredeti recept alapján. Anyu titkos füzetéből származik, amit nem is adott ki a kezéből, ezért azt lefényképeztem és úgy vittem haza. :-)
Egyébként a süteményt nagyon egyszerű elkészíteni, bár nem túl olcsó a túró miatt.
Németországban ezt a fajta túrót, amivel mi találkozhatunk a boltokban, nem nagyon ismerik. Náluk egy jóval lágyabb "túrókrém" kapható, ami ehhez a süteményhez az igazi. 
Természetesen a hagyományossal is készíthetjük, mint ahogy most én is tettem.
Hozzávalók: 1 kg túró,250g cukor, 100 g margarin, 4 tojás, 6 ek búzadara, 2 citrom leve és héja, 1/2 csomag sütőpor, tetejére 1 tojás sárgája
A margarint a cukorral és a tojások sárgájával habosra keverjük. Hozzáadjuk a túrót , búzadarát, citromok levét és reszelt héját végül pedig a tojások felvert habját.
Kerek kapcsos formát kivajazunk, lisztezünk ebbe öntjük a masszát, tetejét megkenjük 1 db tojás sárgájával végül sütőben 180 fokon sütjük kb. 30 percit. Ha nagyon barnulna, a tetejét fedjük le egy kis fóliával. Ugye nem ördöngösség? 







2 megjegyzés:

  1. Szia! Tényleg 30 perc elég? Nekem most 35 perc van benne, de még nem néz ki, mind ha kész volna. vagy a turo magátol lesz emény ha kihül? Köszi Andrea Darmstadtbol

    VálaszTörlés
  2. Szia ! Valóban kevésnek tűnik a 30 perc , ( most készülődök a megsütéséhez ) tűpróbával ellenőrizd ,( legközelebb ) hogy átsült- e a tészta...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...