2013. június 17., hétfő

Spagetti carbonara

Egy blogger társam kiposztolt étele adta az ötletet, hogy ezt azért nekem is el kell készítenem. Mint minden tésztát ezt is szeretjük. Bennem ezekben az ételekben az fog meg, hogy 15 perc alatt elkészülnek, így a roppant elfoglaltak is bátran bevállalhatják.
Nálunk szombaton készült, mert még pénteken elhatároztam, hogy a szombat most a pihenésé lesz. A bevásárlásokat is már pénteken elintéztem - éppen szabin voltam. A takarítás is már pénteken elkészült, úgyhogy ez a 15 perc belefért. 
Hozzávalók: 20 dkg füstölt tarja vagy comb, 2-3 szeletelt bacon, fél fej hagyma, 500 ml tejszín, 1 db tojás, reszelt sajt, reszelt parmezán, só, fehér bors, bazsalikom, 1 csomag spagetti tészta, némi olaj.
A vizet felteszem főni némi só és olíva olaj társaságában. Amíg felforr előkészítem a mártást. Hagymát, bacont, füstölt tarját kockázom. Serpenyőben kevés olíva olajon megpirítom a bacont és a hagymát, ezután adom hozzá a füstölt húst. A tejszínben elkeverem a reszelt sajtot, a parmezánt és a tojást. Ezt az egyveleget sózom és meghintem fehér borssal. Miután elkeverem beleöntöm a serpenyőbe. Adok még hozzá némi friss bazsalikomot is. Néhány percig forralom - majd letakarva félreteszem.
A tésztát miután kifőztem leszűröm - én hideg vízzel is átöblítem, és rögtön tányérra szedem. A tészta tetejére teszek a mártásból végül reszelt parmezánnal és más sajttal együtt megszórom. Díszítésként még bazsalikom levelet is adok mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...