2013. június 9., vasárnap

Töltött napraforgó és mosolygó arcok

Kedvenc tésztámnak egy újabb variációját hoztam vasárnap reggelire. Már megint nem bírtam aludni úgyhogy reggel gyorsan összedobtam a tésztáját, összeállítottam a tölteléket és visszapihentem.
A tészta hozzávalói:  50 dkg liszt, 3 dl langyos tej, 1 tk cukor, 5 dkg élesztő, 1 dl olaj, 2-3 tk só, 1 tojás a kenéshez, tetejére magvak
Töltelék hozzávalói: 3-4 ek tejföl, 4-5 szelet párizsi, 1/2 fej hagyma apróra vágva, reszelt sajt, ketchup, mustár, majonéz, snidling, bazsalikom, só, bors.
A tejet megmelegítjük, beletesszük a cukrot majd az élesztőt megfuttatjuk benne, ez nagyjából 5 perc. A liszthez hozzáadjuk a sót, majd a tejet az élesztővel végül az olajat. Jól összegyúrjuk.
kb. fél óráig letakarva pihentetjük, addig a tészta a duplájára fog dagadni. 
A tésztát 3 részre osztottam. Ebből kettőt nagyjából 3-4 mm vastag kör alakra formáztam. Az egyiket áttettem egy sütőpapírral kibélelt tepsibe. Majd megkentem a korábban már összekevert töltelékkel. Ezután a másik lappal befedtem. A közepére egy pogácsa szaggatóval egy kör alakot formázok (nem lyukasztom át a tésztát!). Kés vagy pizzaszeletelő segítségével a közepe felé háromszögeket vágok, melyeket 2-3 tekeréssel megcsavarok. Az egészet megkenem felvert tojással és ízlés szerint megszóróm magvakkal.
A megmarad tésztából 2-3 fejecskét is formázhatunk. Ehhez kissé ovális formát nyújtsunk. A szája helyét kisebb pohár segítségével szúrjuk ki. A kiszúrt darabból lesz majd az orr. A szemeket pedig egy vastagabb filctoll kupakjával szúrtam kis - ezekből lettek a fülek. Szintén megkenem tojással és a feje búbját pedig vagy mákkal vagy lenmaggal megszórom.

A tésztákat 180 fokon előmelegített sütőben 20 perc alatt sütöm meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...