2014. július 13., vasárnap

Méteres kalács

Már nagyon régóta szemezgettem ezzel a süteménnyel. Először egy jól sikerült fotó volt az, amitől késztetést éreztem, hogy megkóstoljam. Aztán kutattam a recepteket és végül az interneten megtaláltam a legjobbat hozzá. Nem csalódtam. Ami módosult az elkészítésnél, az az volt, hogy eper puding helyett vaníliát használtam, rum aroma helyett pedig Tripple Sec citromos likört. Ennek pedig csak az volt az oka, hogy nem volt más otthon. Elkészíteni viszont nagyon egyszerű, és bár a kétféle tészta nem egyformán sül meg, a kalács összeállításánál korrigálhatjuk a hibákat. Én például a túlságosan magasra nőtt, kakaós tésztát, egyszerűen csak a tenyeremmel lelapítottam.

Hozzávalók a tésztához: 6 db tojás, 20 dkg porcukor, 1,5 dl olaj, 1,5 dl langyos víz, 38 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 1 csomag vaníliás cukor, 2 ek holland kakaópor, 1 tk szódabikarbóna. 
Hozzávalók a töltelékhez: 2 cs. pudingpor, 7 dl tej, 15 dkg porcukor, 25 dkg ráma margarin, citromos likőr (ízlés szerint), tetejére tortabevonó
Először a tojásokat választom szét. A fehérjéből kemény habot verünk, majd félretesszük. A tojások sárgáját a cukorral, olajjal és vízzel kikeverjük. Ehhez adjuk a sütőporral elkevert lisztet és szódabikarbónát. Végül óvatosan hozzákeverjük a fehérje habot is. A tésztát két részre osztjuk, és az egyik felébe belekeverjük a kakaóport. Őzgerinc formát kivajazunk, majd a tésztákat egymás után előmelegített sütőben 180 fokon megsütjük tűpróbával ellenőrizzük. Ha a tészták kisültek, megvárjuk míg teljesen kihűlnek. Közben elkészítjük a pudingot, de ezúttal a két zacsót csak a 7 dl tej mennyiségével főzzük fel. A ráma margarint elkeverjük a cukorral és a likőrrel, majd a kihűlt pudinghoz keverjük. Felszeletelem a kihűlt süteményt. A szeleteket megkenem a krémmel és felváltva (egy kakaós, egy sima) sorba teszem. Alufóliával betekerem (formázom) és fél órára a hűtőbe teszem. Ezalatt a krém szépem megszilárdul, a süti összeérik. Most jöhet a csokimáz. A máz megszilárdulásáig hűtőbe teszem, majd ferdén szeletelem és már tálalhatom is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...