2017. április 5., szerda

Gombás-zöldborsós vadrizs szárított sonkával

Sokszor dilemma számomra, hogy mit vigyek másnap ebédre a munkahelyemre. A közeli éttermek, kifőzdék és ételfutár cégek kínálata bizony feladják a leckét. Mennyivel egyszerűbb rendelni, vagy csak leülni és kiválasztani az ebédet. De én imádok főzni és szeretem, ha tudom, hogy mit tartalmaz, hogyan készült. A hétköznapok amúgy is rohanósak, így estére már kevés energia jut az előkészületekre, ilyenkor jönnek jól a gyorsan elkészíthető ételek. A mai étel is 20 perc alatt készült el. Már a dobozban várja, hogy holnap kiszállításra kerüljön...általam, nekem. 

Hozzávalók: 1 zacskó vadrizs, 1 fej vöröshagyma, 20 dkg barna csiperke, 1-2 ek vaj, 1 maréknyi fagyasztott zöldborsó, fél maréknyi bébispenót, 4-6 szelet szárított sonka, vagy bacon szalonna, 1 csokor petrezselyem, só, bors, 
A gombát megmossuk, negyedeljük. A hagymát aprítjuk, a szalonnát csíkokra vágjuk. Serpenyőben felolvasztjuk a vajat, beletesszük a hagymát és a sonkát, kicsit dinszteljük. Mehet rá a gomba is. Sózzuk, borsozzuk. Kis levet fog engedni, ekkor adom hozzá a zöldborsót is és tovább főzöm. Lehet kevés vizet alátenni, ha látjuk, hogy elfőtte. A rizst (én zacskós gyorsrizst használtam) a leírás szerint készítem el. Ehhez a fajtához 20 perc kellett. Ezalatt a gomba is elkészült. Ekkor került rá a spenót is, 1-2 percig még állandó kevergetés mellett párolom, majd hozzáadom a már elkészült rizst. Tálaláskor már csak petrezselyemmel kell megszórni és kész is van egy ízletes de mégis egészséges ebéd.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...