2014. január 25., szombat

Füstös gulyás - avagy kendnek is sűrű a levese?

Itt a tél. Így január végén végre jelét adta annak, hogy azért még vannak hidegek. Ezeken a zimankós napokon a legjobban a levesek esnek jól. Épp ezért mára is ezt terveztem. Gulyásleves már amúgy is régen készült, de most egy kis füstölt kolbász és füstölt oldalas adta meg hozzá az extrát.

Hozzávalók: 50 dkg sertés dagadó (vagy lapocka), fél füstölt száraz kolbász, 2 ujjnyi füstölt hús (tarja, oldalas), 1 nagy fej hagyma, 1 db paradicsom, 1 db kápia paprika, 4 sárgarépa, 2 fehérrépa, 4 nagyobb burgonya, csipetke, só, bors, pirospaprika, 2 ek libazsír.
Egy nagyobb lábosban felolvasztottam a zsírt, erre került az apróra vágott vöröshagyma. Megszórtam paprikával, hozzáadtam az apróra vágott paradicsomot és kápia paprikát végül pedig az előzőleg már kockára vágott húsokat. (füstölt húst és kolbászt is)
Jól megsóztam, borsoztam majd fehéredésig pároltam. Hozzáadtam a karikázott zöldségeket, majd felöntöttem zöldséglével (lehet leveskockából készült is). Jó órán keresztül főzöm. Amikor a hús már kezd puhulni, beleteszem a kockákra vágott burgonyát és a csipetkét is, amit további fél órán keresztül főzök. Sózom, borsozom tetszés szerint.
Tálaláskor tejföllel ízesítem.
A füstölt húsoktól nagyon finom íze lesz a levesnek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...