2015. május 7., csütörtök

Pestos csirkés tészta

Mi mindent lehet csinálni a reggeli ébredéstől az indulásig 1,5 óra alatt? Szinte mindent.
Fél 6-kor iszonyú korán van, bármihez is, de jó néha tudni, hogy a lakás nem szalad, az ebéd kész és nyugodtan ihatom meg a reggeli kakaót a gyerekkel az asztalnál. Ezért ma turbósítottam magam. Amíg feltettem a tésztát főni, előkészítettem a reggelit. Úgy ahogy kell...terítés, kiflikarikák sonkával, uborkával, az elmaradhatatlan kakaó. Meglocsoltam a virágokat a teraszon (még a múlt héten ültettem tele muskátlival, pistikével, szegfűkkel, mézvirággal, kukacvirággal és fűszerekkel). Mire a gyerkőc felébredt, már az ebéd is készen volt. Nem kellett hozzá sok idő.

Hozzávalók: 1 egész csirkemell, 1 kis üveg piros pesto (Aldiban szoktam venni, nagyon szeretem), 2 szál újhagyma, kevés kacsazsír, 1 csomag makaróni tészta, bazsalikom, só, bors, oregánó
A csirkemellet csíkokra vágjuk, a hagymákat karikázzuk. Magas falú serpenyőben a kacsazsíron megdinszteljük a hagymát, majd hozzáadjuk a csíkozott húst is. Fehéredésig pirítjuk, majd fűszerezzük. Kisebb lángon folytatjuk a sütést. Nagyjából 10 perc elegendő hozzá, szépen átsül, megpuhul a csirke. Öntsük hozzá a pestot és jól keverjük el. A tésztát a megszokott módon készítsük elő, ki hogyan szereti. A vizet én mindig sózom és kevés olajat is öntök hozzá, hogy ne tapadjanak össze a tészták.
Ezúttal nem öblítettem le az elkészült tésztát, hanem szűrőlapáttal rögtön a még meleg pestos csirkéhez öntöttem. A tészta vizéből adhatunk 1-2 kanállal nyugodtan a serpenyőbe. Jól átkeverjük és újra fűszerezzük, még melegen. Nagyon nehezen álltam meg, hogy ne vágjak be egy tányérral reggel 7 órakor. De megálltam, úgyhogy ment is a dobozba, ma ez lesz a munkahelyi ebédem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...