2013. március 3., vasárnap

Briós és Bagel

Vasárnap reggel már 6-kor felkeltem, egyszerűen nem ment az alvás. Ilyenkor szoktam kivonulni a konyhába, és néha pizsamában nekiállni valamit alkotni.
Ma brióst készítettem, aztán miután meguntam a fonogatást átváltottam bagel-re.
A recepthez szükségünk lesz az alábbiakra: 0,5kg liszt, 5 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 2,5 dkg élesztő, 2,5 dl tej, 3 tojás sárgája, csipetnyi só.
A lekenéshez pedig erre: 1 tojás, 1 ek víz, 1 ek vaníliás cukor.
 
A lisztet dagasztótálba tesszük és a közepébe fészket alakítunk. Ebbe tesszük bele a porcukrot, az élesztőt majd a langyos tejet. Az élesztőnek kb. 15 perc kell, amíg felfut. Ezután hozzáadjuk a többi alapanyagot és sima tésztává dagasztjuk. Cipót formálunk majd letakarva 20 percig még állni hagyjuk. 


Újra átgyúrjuk majd 64 kis gombócra vágjuk, amiket kb. 15 cm hosszú hurkává sodrunk. 
A technikáját tücsökbogár oldalán találjátok, a recept is tőle van.
A fonogatás után sütőpapírral bevont tepsibe tesszük és a tojásos, cukros, vizes keverékkel lekenjük. 15 perc után ezt megismételjük, majd mehet is a sütőbe. 200 fokon nagyjából 15 perc alatt készen van.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...