2013. március 2., szombat

Tejszínes brokkoli krémleves

A brokkolitól legtöbben tartanak. Talán a színe miatt? Én karfiol párti voltam, de miután megismertem a brokkolit, jó barátom lett. Nagyon szeretem párolva, vagy főzelékként, esetleg bundában megsütve.
Levesnek pedig igen kellemes. Volt is otthon 1 fej, ebből készült.
Nagyon gyorsan elkészül.
Kell hozzá: 1 fej brokkoli, húsleves alaplé (lehet leveskockából készült is) só, bors, tejszín, szerecsen dió. (amit én mindig szerencse diónak olvasok. De a "gyors" szót is gyrosnak - meg fordítva. :-)

A brokkolikat rózsáira szedem, a vékonyabb szárait levágom, de azt is belefőzöm majd a levesbe.
Felteszem  főni. A brokkoli nagyjából 10 perc alatt puhára fő. A lé nagy részét leöntöm. (nem öntöm ki) és a brokkolit leturmixolom. Ha nagyon sűrű hígítom még a lével.
Felforralom és hozzáöntöm a tejszínt. Ízesítem a fűszerekkel és miután újra felforrt, el is készült.
Ugye milyen egyszerű?
Levesbetétnek mehet bele pirított zsemlekocka, esetleg mini mozzarella, de ha megszórjuk egy csipet parmezán sajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...