2013. augusztus 24., szombat

Római tálban sült oldalas zöldségekkel

Mára oldalast terveztem... bár gyakran készítem, mi nagyon szeretjük. Ma római tálban készült, és mivel nagyon megcsúsztam a készítésével ezért a köret is rögtön vele sült.
Ami nagyon jó ötletnek bizonyult, mert ízek annyira jól összeértek.. de hát ezt gondolom nem kell ecsetelnem. A római tál a titok nyitja.

Hozzávalók: sertés oldalas, 5-6 szem burgonya, 2 sárgarépa, 1 fej vöröshagyma, 5-6 gerezd fokhagyma, kevés olíva olaj, 2 szál rozmaring, 3-4 szál oregánó, nagy szemű só.
Az oldalasokat kisebb-nagyobb darabokba vágom és a római tálba teszem. Mellé kerül a tisztított és darabokra vágott burgonya, répa, hagyma és fokhagyma is. Az egészet jó megsózom és nagyon kevés olíva olajjal meglocsolom. Erre abban az esetben nincsen szükség, ha a római tálat előző este vízbe áztattuk. (én elfelejtettem). 
Előmelegített sütőben sütjük nagyjából 1-1,5 órán keresztül. A húsokat ezután még fedő nélkül néhány percig piríthatjuk.
Tálaláskor a húst még mangó-chili szósszal is meglocsoltam. 
Ehhez pedig kell 1 mangó (apróra vágva, pürésítve), 1 ek méz, 3 ek fehérbor ecet vagy 1 citrom leve, 2 csipetnyi chili por, olaj, só, bors
Az egészet összekeverjük és bármilyen húshoz vagy salátához dresszingként tálalhatjuk.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...