2013. március 24., vasárnap

Tepsiben sült kacsacomb csicsókával és batátával

Szombaton a piacon egy idős néni árulta különböző portékáit. Legszívesebb nála vásárolok. Nem csak azért mert olcsó, viszont cserébe biztosan friss, aznap a kertjében szedett zöldséget kapok. Nem beszélve a házilag készített paradicsomléről vagy az "erős Pistáról".
Ezúttal egy zacskónyi spenótot vettem és megláttam nála a csicsókát. Fél kilónyi volt a mennyisége amit 150 Ft-ért árult. Életemben nem ettem, de olvastam róla, hogy milyen jó. Ezért ezt is elvittem.
A kacsacombot általában magában szoktam megsütni, a köretet mindig külön készítettem. Ezúttal másképp történt.

Hozzávalók a tepsiben sült kacsacombhoz:
4 db kacsacomb, 2 nagyobb batáta vagy édesburgonya, 2 nagyobb hagyományos burgonya, 5-6 gerezd fokhagyma, 3-4 szál rozmaring, só, bors, koriander


A kacsacombokat megmosom, megszárítom. A bőrét beirdalom. Jól megfűszerezem tetszés szerint. (só, bors, majoránna) A fűszereket jól bedörzsölöm a bőrébe. Egy kicsit állni hagyom hogy összeérjenek az ízek. Ezalatt megtisztítom a zöldségeket is és hosszában 4 felé vágom őket.
Ezután egy tepsit megolajozok. Belehelyezem a combokat és a combok közé a burgonyát, csicsókát és a fokhagymákat. Megszórom sóval, borssal és frissen tört korianderrel. A krumpli közé teszem még a rozmaring ágakat is. Az egészet lefedem fóliával és már mehet is a sütőbe.
Előmelegített sütőben nagy fokozaton kezdem sütni, majd 15 perc után lejjebb veszem és közepes hőfokon folytatom. Amikor a hús megpuhul leveszem a fóliát és egy kicsit rápirítok. Savanyúsággal vagy a jól bevált párolt lila káposztával tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...