2013. április 14., vasárnap

Békebeli csirkepaprikás nokedlivel és jóféle uborkasalátával

Na szóval azt találtam ki, hogy minden hétvégén valamely országra legjellemzőbb ételsort fogom elkészíteni. Ezen a héten természetesen a magyar ízekkel kezdtem. Így készült tejes pite, lángos, jó kis pulykaszárny leves, és finom csirkepaprikás nokedlivel és tejfölös uborkasalátával.
..amit így készítek: 4-5 db csirkecomb (egész), 2 fej hagyma, 1-2 ek pirospaprika, 2-3 paradicsom (lehet már kissé megviselt is), házi paprikakrém (ezt a piacon szereztem egy nénitől, aki árulta. Sóban tette el, és a színe fantasztikusan piros), zsiradék, 1 kis doboz tejföl, 2 kk liszt.

A csirkecombokat felezem és jól leöblítem. A hagymákat apróra vágom, a paradicsomot úgy szint. 
A zsiradékot (ez esetben olajat, mert a mangalica zsír sajnos elfogyott) felmelegítem, majd hozzáadom a hagymákat. Dinsztelem egy kis ideig. Ezután leveszem a gázról és hozzáadom a pirospaprikát, elkeverem majd mehetnek a csirkecombok is bele. Hozzáadom a felaprított paradicsomokat és a házi paprika krémet. Sót ez esetben nem adtam hozzá, mert a paprikarém sós volt. Jól elkeverem és lefedve kis lángon főzöm. Víz nem kell bele, vagy csak nagyon kevés. A csirkecombok engednek annyit, amennyi bővel elegendő.
Amikor a húsok megpuhulnak kiszedem őket egy tányérba, egy kis doboz tejfölben elkevert liszttel pedig besűrítem a pörkölt zaftját. Ezután mehetnek vissza a combok. Újabb forralás után tökéletes lesz.

Hozzá finom nokedli készült és természetesen tejfölöl uborkasaláta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...