2013. október 15., kedd

Padlizsános-tepertős rudak

Szokásos hétvégi piaci bevásárlásom egyik állomása egy fiatal házaspár disznósággal teli pultja. Amennyi finomság ott van... hmm - pedig nem szabadna elcsábulni. A világ legjobb tepertője náluk kapható, és ez 88 éves nagymamám kedvence. Minden hétvégén viszek neki egy adagot, szereti ropogtatni. Mit ne mondjak én is. Ezúttal többet vettem, mert pogácsának szántam. Végül is nem pogácsa lett belőle, hanem rúd. Volt még két darab, már megsütött padlizsánom, amit elfelejtettem krémnek elkészíteni. Gondoltam, azzal nem ártok, ha azt is felhasználom a tepertős rudak elkészítésekor. Nem csalódtunk... - a nagyi meg duplán örült.

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 1 tk sütőpor, 1 ek mangalica zsír, 100ml tej, csipetnyi cukor, 25 dkg tepertő (otthon szoktam késes aprítóval összevágni), fél doboz tejföl, 2 db tojás, 2,5 dkg élesztő, 2 padlizsán megsütve, 2 ek. majonéz, 1 ek mustár, 2 újhagyma aprítva, só, bors, paprika, lenmag, tökmag, napraforgó mag.
A lisztet, sót, sütőport, paprikát sót és borsot összekeverjük. A tejet megmelegítjük hozzáadom a cukrot és az élesztőt. 15 percig hagyom állni, addig szépen felfut. Eközben a lisztes keverékhez adok 1 db tojást, darált tepertőt, tejfölt, zsírt és a majonézzel, mustárral illetve tetszés szerinti fűszerekkel és aprított hagymával összekevert és villával szétnyomkodott padlizsánt is, végül a felfutott élesztőt. Kóstoljunk és fűszerezzünk. Sokan a tepertős pogácsát, vagy rudat borsosan szeretik, valaki több sóval.. játszunk az ízekkel.
Az egészet gyúrjuk össze és nyújtsuk ki kb. 3mm vastagságúra. Derelyevágó segítségével 1 cm-es csíkokat tetszés szerinti hosszúságban vágjunk.
A másik tojással kenjük meg a rudakat majd szórjuk meg a magvakkal.
Előmelegített sütőben kell sütni 170 fokon kb. 20 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...