2014. szeptember 20., szombat

Pulykasült párolt zöldséggel

A pulykasült korábban nálunk mindig vasárnaponként vagy karácsonykor került az asztalra. Pedig butaság jobb napokra tartogatni, ezt a fenséges sültet. Általában csont nélkül szoktam megsütni, úgy szépen kiteregetve a húst a tepsiben. Ezúttal azonban gondoltam feltekerve és összekötve (egészben) sütöttem meg. Fűszerekkel lehet játszani, de ezúttal elég volt a só és bors is. Ami viszont megbolondította, az a sűrített paradicsom volt. 

Hozzávalók: 1 csomag új sárgarépa, 1 hagyma, 2 paradicsom, 3 tk paradicsompüré, 5 ek olíva olaj, só, bors, provence-i fűszerkeverék, 1 pulyka felső comb (kicsontozva),  4 dl zöldséglé.
2 sárgarépát és a hagymát felkockázom. A paradicsomot apróra vágom. 2 tk paradicsompüréhez hozzákeverem a sót és borsot, 3 ek olajat és esetleg hozzáadok még valamilyen fűszerkeveréket is. Nálam a provence-i viszi a prímet, így az került bele.
A húst miután jól megmostam, megszárítottam - bekentem paradicsompürével. Feltekertem, majd spárgával összekötöttem. 2 ek olajat egy nagyobb serpenyőben felhevítettem, ebben sütöttem kérget a húsra. A meglévő zsiradékban a felaprított zöldséget is megpárolom, majd hozzáadok 1 tk paradicsompürét és a zöldséglevet. Most mehet vissza a hús is. Letakarva 175 fokra előmelegített sütőben sütöm meg 2 óra alatt.
Ha megsült a hús, a visszamaradt szaftot merülő mixerrel pépesítem, mert ez fogja adni a hús mellé a szószt is, amit ízlés szerint még után fűszerezhetünk.
Hozzá szerintem a legjobb a sós vízben főtt burgonya és párolt kerti vegyes zöldség.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...