2015. január 16., péntek

Csabai töltött karaj

A karácsonyi hidegtálunk egyik kedvelt darabja a töltött karaj. Bár sokan nem szeretik, mert szeret gyorsan kiszáradni, ezért inkább nem készítik el, de szerintem egy kis odafigyeléssel elérhetjük, hogy másnap is zaftos maradjon. Ezt legfőképp úgy, hogy zsírban tesszük el, és melegítésnél, mintha újra megsütnénk, némi kolbászos zsírral együtt sütjük át. Szóval nálunk ez karácsony tájékán készült. Többféle kolbászt is használhatunk hozzá, de én ragaszkodom a Csabaihoz. De lássuk csak hogyan is készül.

Hozzávalók: 1 kicsontozott karaj, 1 szál kolbász, só, bors, zsír vagy olaj a sütéshez.
A karajt előzőleg akár be is pácolhatjuk. Ezt megtehetjük úgy is, hogy egyszerűen csak fokhagymás tejben áztatva állni hagyjuk egy éjszakán át - én ezt főleg a szárnyasoknál szoktam használni, vagy olajban elkeverünk számunkra tetszőleges fűszereket és ezzel az olajjal átkenjük a húst, majd hideg helyen állni hagyjuk. A fűszereket egyébként minden esetben belemasszírozom a húsba, próbáljátok ki, sokkal jobban átjárta a fűszer.
Szóval, a húst egy éles kés segítségével felszúrjuk, majd a kolbászt belehelyezzük ebbe a zsebbe. Meglocsoljuk olíva olajjal - én mangalica zsírral kentem át. Tepsibe helyezve, előmelegített sütőben kezdem meg a sütést, és nagyjából 1 - 1,5 órán keresztül sütöm. Ahhoz hogy ne száradjon ki, mindenképpen locsoljuk meg zsiradékkal. Ha átsült én legalább negyed órára még fóliába takarom, mert ezzel a hús tovább puhul magában. Hidegen és melegen is nagyon finom, akár salátával vagy burgonya pürével laktató étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...