2015. május 11., hétfő

Mandulamorzsás eper-rebarbara sütemény

Gyerekkorom ízeit próbáltam visszavarázsolni ezzel a süteménnyel. Anyukám és nagymamám is sokszor készített hasonló morzsás süteményt, a délutáni kávéhoz. Mivel már régóta izgatta a fantáziámat a rebarbara, a szombati piacnapon pedig épp láttam is, hát nem volt kérdés hogy kipróbálom ezt a zöldséget, amit amúgy desszertként fogyasztunk. A süteményt ezenkívül eperszeletekkel is dúsítottam. Így a két "gyümölcs" csodás párost alkotott.

Hozzávalók: 4-5 szál rebarbara, 8-10 nagy szemű eper, 
A tésztához: 200 ml langyos tej, 40 dkg liszt, 5 dkg cukor, 7 g élesztő (tasakos), 10 dkg puha vaj, 1 közepes tojás.
A morzsákhoz: 25 dkg liszt, 10 dkg cukor, 17,5 dkg vaj, 10 dkg darált mandula
víz és cukor a kompót főzéshez.
A tészta hozzávalóit összekeverem, jól összegyúrom és letakarva 1 órán keresztül pihentetem.  (lehet hogy kíván még lisztet, nyugodtan adjunk hozzá. Lágy, de jól gyúrható tésztát kapjunk.) Eközben a rebarbarát megtisztítom (meghámozom), kockákra vágom és kompótot főzök belőle. Elkészítem a morzsát is. A lisztet a cukorral vajjal és darált mandulával morzsásra gyúrom és beteszem addig a hűtőbe.
Az 1 óra leteltével a tésztát lisztezett deszkán kinyújtom nagyjából 32x39 tepsi nagyságúra és kivajazott, lisztezett tepsibe teszem. 20 percig állni hagyom. Az elkészült rebarbarát elterítem a tésztán, hozzáadom az eperszeleteket is, majd megszórom a morzsával.
Előmelegített sütőben 190-200 fokon kezdem sütni, 25 percig. Mindenképpen meg kell várni míg kihűl. A legfinomabb tejszínhabban fogyasztani.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...