2013. június 22., szombat

Fűszeres túrós sütemény kókusszal és répával

Tulajdonképpen ezt a süteményt, a fűszeres íze miatt leginkább karácsony környékén tudnám elképzelni. Bevallom még életemben nem csináltam, tegnap este ötlöttem ki - épp a legnagyobb meleg közepette. Amiből kiindultam az a jó öreg lusta asszony rétese nevű sütemény, aminek ugye az a lényege, hogy minden hozzávalót csak szórunk a tepsibe. Semmi keverés, semmi nehézség - épp ezért lett ez a neve. Szóval korábban már készítettem répatortát - mindenkinek nagyon ízlett. Sokan azt gondolják, hogy hogyan lehet zöldséget egy édességhez adni. De higgyétek el, isteni.
A sárgarépa mellé szerintem fűszerként a fahéj és a szegfűszeg illik. De próbáltam már a mézeskalács fűszerkeveréket is, szintén passzol hozzá. Aztán miután volt egy megbontott csomag kókusz reszelékem, hát ne menjen kárba, az is belekerült. Na meg itt a dió is. Minden sütemény méltó kelléke, tehát nem volt kérdés, mehet süteménybe. Na de térjünk a receptre.
Hozzávalók: 25 dkg rétesliszt, 22 dkg porcukor, fél csomag sütőpor, 1 citrom reszelt héja, 10 dkg ráma, 50 dkg túró, 1 csomag vaníliás cukor, 2 dl tej, 2 tojás, 1-2 sárgarépa reszelve, 3 ek kókuszreszelék, 1 maréknyi dió, fahéj, őrölt szegfűszeg.
A száraz hozzávalókat összekeverjük (liszt, cukor, sütőpor). Egy közepes tepsiben elmorzsoljuk a vaj felét, erre öntjük a lisztes keverék felét. Erre jön a túró, vaníliás cukor, reszelt citromhéj a répa, a kókuszreszelék, a fűszerek és a maradék vaj. A tetejét a megmaradt lisztes keverékkel fedjük be. Végül a tejet összekeverjük a tojásokkal és azt is a  tepsibe öntjük. Előmelegített sütőben sütjük közepes lángon nagyjából 25 percig.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...