2013. június 19., szerda

Hot dog II.

Vannak ételek, amiket egyszerűen nem lehet megunni. Szeretem elkészíteni őket, mert egyszerűek, viszonylag gyorsan megvannak és a gyerekek nagyon szeretik. A hot dog-ot főként hétvégén készítem, illetve ha gyereksereg van nálunk. Ezúttal mint gyors vacsora készült.
Tegnap, mikor munka után hazaértem, egy gyors kézmosás után előkészítettem a tésztát: begyúrtam, letakartam. Amíg pihent a tészta, addig én is megpróbáltam magamhoz térni az afrikai meleg miatt. A többi már gyorsan ment.

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 3 dl langyos tej, 1 tk cukor, 5 dkg élesztő, 2 ek tejpor (elhagyható), 1 dl olaj, 2-3 tk só, 1 tojás a kenéshez.

A tejet megmelegítjük, beletesszük a cukrot majd az élesztőt, amit megfuttatunk benne, ez nagyjából 5 perc. A liszthez hozzáadjuk a sót, tejport, majd a tejet az élesztővel végül pedig az olajat. Jól összegyúrjuk. kb. fél óráig letakarva pihentetjük, addig a tészta a duplájára fog dagadni. 
Ha megvan, a tésztát 5 részre osztom. Ezeket közepes nagyságú téglalapokká nyújtom (25cm átmérőnél ne legyen nagyobb). Az egyik sarkától kezdve feltekerem, majd középen félbevágom őket. Mehet is a sütőpapírral kibélel tepsibe. Ha van egy kis időnk, még 20 percig hagyjuk őket állni, de nem szükséges. A tetejüket még megkenem tojással majd mehetnek is az előmelegített sütőbe. 180 fokon sütöm, nagyjából 20 percig. Minden sütő más, ezért figyeljünk oda az időre, mert lehet, hogy máshol kevesebb is elegendő.
Amíg a kiflik sülnek, megfőzöm a virsliket. Érdemes roppanós fajtát vásárolni. A kifliket miután megsültek hagyjuk kihűlni. Kétféleképpen is készíthetjük a hot dogot. Vagy a hagyományos felszúrós módszerrel - ilyenkor egy fakanál segítségével lyukat fúrok a kiflibe, vagy pedig az amerikai módszerrel - csak félbevágjuk és így töltjük meg a kiflit. Ebben az esetben a mustár és ketchup mellett tehetünk bele karikázott uborkát, pirított hagymát is. A hagymákat vékony szeletekre vágjuk, lisztbe forgatjuk majd forró olajban hirtelen kisütjük. Papírtörlőre tesszük, és megvárjuk, míg az olajat teljesen magába szívja a papír. Nálunk ezúttal a hagyományos hot dog készült.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...