2014. június 26., csütörtök

Csülkös-káposztás rakottas

Azt hiszem sokan vagyunk úgy vele, hogy ragaszkodunk dolgokhoz. Mindannyiunknak vannak bejáratott helyei, ahol szívesen vásárolunk, mert mindig ugyanazok a kedves arcok fogadnak, és a kínált portékák minősége is jó. A minap a hentesemnél jártam, mikor épp a friss csülköt pakolták a pultba. Már a látványától elgyengültem, egyszerűen imádom. Természetesen nem tudtam megállni, vásárlás lett a vége. Egy másik nagy kedvenc pedig a rakott krumpli, aminek nagyon sok verziója ismert. Most a csülkös variációt mutatom meg nektek. Ha csülök, akkor savanyú káposzta -  hát ez is került bele.

Hozzávalók:1 kicsontozott csülök, 3-4 szem fekete bors, 3 lime levél, 3 babérlevél, só, héjában főtt burgonya, 10 dkg savanyú káposzta, 1 doboz tejföl, tetejére sajt
A csülköt jól megmosom és hideg vízben felteszem főni a fűszerekkel. Eközben a korábban megfőtt és meghámozott burgonyát felkarikázom. Amikor a csülök megpuhul, tetszés szerinti darabokra vágom. Én kockáztam. 
Egy jénai tál alját kicsit megzsírozom, majd elkezdem sorba rakosgatni a belevalókat. Alulra burgonya kerül, erre jöhet a csülök hús, majd a jól átmosott savanyú káposzta. Ne felejtsünk fűszerezni. Meglocsolom tejfellel. Újabb burgonya sor... és így tovább. A tetejére már nem tettem burgonyát - de csak azért meg elfogyott. Így a felső réteget locsoltam meg a tejföllel.
Előmelegített sütőben 180 fokon sütöttem nagyjából 45-50 percig. Ekkor tettem rá a reszelt sajtot és további 10 percre visszatoltam a forró sütőbe, hogy a sajt szépen ráolvadjon az ételre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...