2014. augusztus 1., péntek

Káposztás-rolád barna mártással és burgonyapürével

A Facebook Katafakanala oldalán részt vettem egy játékban, ahol sikerült elvinnem a főnyereményt, egy szuper Kenwood húsdarálót. 
Nem volt kérdés, egyből ki akartam próbálni. Az első receptem pedig egy régi NDK-s recept alapján készült, merthogy szereztem egy szuper szakácskönyvet is, egyenesen Németországból.
Az étel pedig káposztás rolád barna mártással. 
Hozzávalók: 60 dkg darálthús (sertés lapocka, és marha felsálból) 1 kisebb fej kelkáposzta, 1 nagyobb hagyma, 1 sárgarépa, 1 tk reszelt citromhéj, 1 tojás, 2 ek tejföl, só, bors, főzőmargarin, 3 dl zöldség alaplé.
A kelkáposzta leveleket óvatosan lefejtem, majd lobogó forró, sós vízben kb. 1 percig blansírozom majd félreteszem. A sárgarépát lereszelem, a vöröshagymát aprítom és hozzáadom a korábban frissen ledarált darálthúshoz. Mehet bele a többi hozzávaló, a citromhéj, só, bors, tejföl és tojás. Jól összedolgozom, majd 1 - 1,5 kanálnyi mennyiséget a káposztalevelekre helyezve, feltekerem. 
Magasabb serpenyőben vajat hevítek, ezen kezdem sütni a tekercseket, amíg egy kis színt kapnak. Felöntöm a zöldég alaplével, majd lefedve 25 percen keresztül párolom. Ha elkészült kiveszem a tepsiből a tekercseket és a sütőben további 10 percig sütöm. A visszamardt szaftból készülhet a mártás. Nekem nagy segítség  Mondamin ételsűrítője. Kitűnő mártás készíthető vele. 
Köretként burgonyaprüré a legjobb választás.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...