2016. február 14., vasárnap

Magyaros csirkemell tejszínes-juhtúrós mártással

Amikor már nincs ötlet mi legyen az ebéd, a hűtőt vizslatva jönnek az inspirációk. Idő sem volt és bevallom kedvem sem a főzéshez. Először ragulevest gondoltam a csirkemellből, amit el is vetettem gyorsan, mert akkor kellene egy második fogás is. A kolbász és tejszín miatt felötlött a rakott krumpli is, amibe a csirkemellet is belesütöttem volna, de még sem volt az igazi. Aztán ez a zsebes csirkemell sikeredett belőle. Nem volt rossz döntés. A kolbász-hagyma-szalonna trióval magyaros lett, de kellett még egy kis plusz, amit a juhtúró-tejszín és gulyáskrém adott meg, mártás formájában.

Hozzávalók: 2 egész kicsontozott csirkemell, 1 kis szál kolbász (én alpesit használtam, mert ez volt itthon) 1 fej vöröshagyma, 6-8 szelet bacon szalonna (szeletelt), só, bors, vaj vagy más zsiradék a sütéshez, reszelt sajt
1 kis kocka juhtúró, 250 ml tejszín, 1/2 hagyma, só, bors, pirospaprika, gulyáskrém
A húsokat jól megmostam megszárítottam, majd 4-5 zsebet vágtam bele. Sóval, borssal befűszereztem. A kolbászt, a hagymát karikáztam, a szalonnát csíkoztam. Ezeket tettem a zsebekbe. Mindegyikbe mindegyikből. Úgy az igazi. Kisebb tepsit kivajaztam (én a folyékony sütővajat használtam), belehelyeztem a húsokat és a maradék bacon szalonnával körbetekertem. 
Fólia alatt, előmelegített sütőben sütöttem kb. 35-40 percet, majd a fóliát levettem róla, és reszelt sajttal szórtam meg a húsokat, amit további 20 percig sütöttem. 
Köretként most elősütött krokettet kínáltam.
A mártáshoz fél fej hagymát apróra vágtam, serpenyőben kevés vajon megpároltam. Beletettem a juhtúrót, és addig kevertem, amíg sima lett. Hozzáöntöttem a tejszínt majd fűszereztem ízlés szerint. Még forrón öntöttem a húsok mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...