2013. február 27., szerda

Csupa csoki torta

Ezt a tortát már nagyon sokszor elkészítettem, mert nagyon egyszerű és 40 perc alatt mindennel együtt elkészül. A receptet egy nagyon kedves barátnőmtől kaptam.
A tortasütés apropója ez alkalommal a kisfiam születésnapja. A torta az ovis szülinapra készült.

Piskótához kell: 5 db tojás, 5 ek víz, 15dkg cukor, 12,3 dkg liszt, 3 dkg kakaópor, késhegynyi szalakáli.
A tojások fehérjét a vízzel és az apránként hozzáadott cukorral kemény habbá verjük. Ezután beletesszük a tojások sárgáját. A lisztet, kakaót és szalakálit összekeverjük majd hozzáadjuk a habhoz. Itt már csak kézi habverővel vagy kanállal dolgozzunk. (laza mozdulatokkal)
A forma (24 cm-es) alját kivajazom, kilisztezem, majd előmelegített sütőben 180 fokon sütöm. Amikor már érezni az illatát, tűpróbát végzek.
Amíg a torta sül elkészítem hozzá a krémet.

Ezúttal kétféle készült. Persze bármelyiket önmagában is használhatjuk.
A torta belsejébe tejszínes krém került ami így készült: 3dl habtejszín, porcukor, kakaópor.
A tejszínhabot jó kemény habbá verjük és lazán hozzákeverjük a cukrot és a kakaót. Ha van édesszájú gyerekünk ne hagyjuk felügyelet nélkül a tálat, mert annyira finom, hogy simán bekanalazzák.

A torta tetejére viszont az alábbi csokikrém került:
16 dkg porcukor 25 dkg vaj és 4 ek kakaópor. A tortát félbevágom és megkenem a tejszínes krémmel, majd ráteszem a torta másik felét és a csokikrémmel az egész tortát bevonom. Tetszés szerint díszíthetjük. 
Készíthetjük úgy is, hogy a csokikrémet csak a tortalap közepébe tesszük és a tetejére pedig csokimázat készítünk.
A díszítésben nem vagyok jó. Így piskóta tallérokkal raktam körbe illetve színes csokidarabokkal szórtam meg a közepét. A gyertyák a belső talléros kör közepébe kerültek...elvileg.
A visszajelzés szerint nagyon ízlett nekik, és ez nekem bőven elég.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...