2013. február 23., szombat

Rakott burgonya

Ezt az egyszerű rakott ételt, gondolom mindenki ismeri. Igazán ehhez még recept sem kell. Gyerekkoromban számos alkalommal segédkeztem a konyhában, úgyhogy a kisujjamban van az elkészítése. Ezzel biztosan sokan így vagyunk.
Nagymamám zaftosan készítette, de hagyományos módon kolbásszal. Anyunál ettem már azt a verzióját is amibe nem kell füstölt kolbász, hanem cserkész vagy lecsókolbász. A tojást karikázva is lehet, de finom úgy is, ha a tojásszeletelővel mindkét irányból szeleteljük - vagyis apró darabokra vágjuk. Csináltam már így is úgy is. Ezúttal a hagyományos verzió készült.
Hozzávalók: 1 kg jában főtt burgonya, 4 db kemény tojás, kis darab kolbász, só, bors, kevés besamel mártás és tejföl.
Megfőztem a burgonyát és a tojásokat. A teraszon amíg hűltek, előmelegítettem a sütőt, kivajaztam egy jénait és elkészítettem a besamel mártást (elhagyható).  
  
Először 1 sor burgonyát tettem le, ezt megfűszereztem provance-i fűszerkeverékkel, tettem rá tojást és a kolbászból, mivel puha volt, nem karikákat, hanem csak úgy csipkedtem belőle. Erre került 1 kevés besamel és tejföl. Jött a következő sor. A legvégén tejföl kerül rá, majd alufóliával lefedve a sütőbe tettem.


Nagyjából 1 óra alatt megsül és a fóliát levéve meg is pirul.

Ma céklával ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...