2013. március 5., kedd

Zöldségragu tojásos rizzsel

Azt már biztosan írtam, hogy imádom a Wok-ot és a benne készült ételeket. Szerintem valami fantasztikus találmány, mert valahogy az ételek íze, állaga másképp érződik, mint a hagyományos lábosokban sülteké. Itt is talán a legmeghatározóbb előny az, hogy az ételek benne nagyon gyorsan elkészülnek. Tegnap este amikor a hűtőt kinyitottam még nem tudtam, hogy mi is készüljön. Aztán mivel hétvégén zöldségfélékből igencsak bevásároltam, gondoltam hát miért ne legyen most is valami zöldséges.
Ami kellett hozzá: 1 egész cukkini,  2 gerezd fokhagyma, 1 db piros kaliforniai paprika, 3 db újhagyma,3 nagyobb gomba, 1 csokor petrezselyem, 1 db sárgarépa, 1 kisebb édeskömény


A hozzávalókat felkockáztam. Előmelegítettem a wok-ot, hozzáadtam egy kevés kókuszzsírt (lehet olaj is) amikor kellőképpen felmelegedett hozzáadtam az újhagymát, és szépen sorba a többi zöldséget is.
Megfűszereztem sóval, borssal, kínai fűszerkeverékkel. (adhatunk hozzá chilit is) majd hozzáadtam a cukkinit és a préselt fokhagymát is. Egy kis vizet öntök alá, de lehet szója szószt is. Nagyjából 10 perc alatt el is készül.
Amíg a zöldségek párolódnak előkészítem a tojásos rizst. Én nem használok zacskós rizst. 1 rész rizshez 2 rész vizet használunk. A rizst jól átmosom, leszűröm. Edényben egy kis zsiradékon megpirítom, majd felöntöm a vízzel. Fűszerezem, majd amikor felforr, nagyon kis lángon fedő alatt puhára főzőm.
2 tojásból rántottát sütök, és amikor a rizs megpuhul, hozzákeverem ezt is.

Nagyon finom és egészséges étel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...