2013. április 29., hétfő

Baconos almával-aszaltszilvával töltött pulykamell Tokaji aszúban sütve

Ezt az ételt általában ünnepek alkalmával készítem el, amikor vendégeket várunk. Legutóbb karácsonykor készült, de kisebb adagban szerintem a hétköznapokat is "megédesítheti".
Pulykamellet jobbról-balról bevágtam, kihajtottam és húsklopfolóval kicsit megveregettem. Ezután jöhetnek rá a fűszerek is, majd a szeletekre vágott alma, aszalt szilva végül füstölt sajt. A húst feltekerem, majd az egészet betekerem bacon szalonnával és egy nagyobb tepsibe helyezem. Kevés zsiradékot adok hozzá és egy kis Tokaji aszút (csak ez volt itthon). Előmelegített sütőben nagy hőfokon sütöm, majd lejjebb veszem és közepes hőfokon sütöm tovább. A hús puha és omlós lesz, egyáltalán nem szárad ki. Amikor a hús már átsült, nagyobb hőfok mellett pirítsuk meg a tetejét. Isteni.
Köretként hozzá párolt zöldség és burgonyás ropogós illik.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...