2013. április 2., kedd

Töltike - húsvéti maradékokból

A húsvét a nagy evésekről, vendégjárásról szól. Itthon is készülünk főzzük a sonkát, tojást. Az ünnepek után azonban miután már mindenhol ettünk belőle, itthon már néha felé sem tudunk nézni. A megmaradt sonkát és tojást másképp is felhasználhatjuk, és egy kis kreativitással új ételt is varázsolhatunk belőle.
Ezúttal töltelék készült a következő módon:

Hozzávalók a töltelékhez: 4-5 vastagabb szelet húsvéti sonka felkockázva, 3-4 kemény tojás kockázva, mustár, ketchup, só, bors, snidling, petrezselyem, kevés majonéz - melyeket összedolgozok.
Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, 3 dl langyos tej, 1 tk cukor, 5 dkg élesztő, 1 dl olaj, 2-3 tk só, olvasztott vaj a tészta megkenéséhez és egy tojás sárgája.
A tejet megmelegítjük, beletesszük a cukrot majd az élesztőt megfuttatjuk benne, ez nagyjából 5 perc. A liszthez hozzáadjuk a sót, majd a tejet az élesztővel végül az olajat. Jól összegyúrjuk.
kb. fél óráig letakarva pihentetjük, addig a tészta a duplájára fog dagadni.

A tésztát kifliként is elkészíthetjük, ehhez két nagyjából 30 cm átmérőjű fél cm vastag kört formázunk.
Megkenjük olvasztott vajjal és megtöltjük az előre elkészített krémmel. Tehetünk még rá reszelt sajtot is. Ezután egy pizzavágóval 16 cikkre osztjuk, és feltekerjük. (kívülről haladunk befelé).
Én ezúttal a Tupperware töltikéjét használtam. Ehhez a tésztát kinyújtottam és a töltike hátoldalával köröket formáztam, majd megtöltöttem és formáztam.
A tetejüket tojássárgával megkenjük, majd előmelegített sütőben 180 fokon 20 perc alatt készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...