2013. május 14., kedd

Rizses-cukkinis-gombás tök

A töknek sajnos még nincs itt a szezonja, ez persze az árán is meglátszik.
Egy kisebb darabot vettem csak, az első gondolatom az volt, hogy kirántom, de aztán ma reggel ez ugrott be róla.
Hozzávalók: 1 kisebb tök, 1/4 cukkini, 4-5 szem gomba, maréknyi főtt rizs, kevés paprikasűrítmény (házi), bors, kapor, 3 ek tejföl, 15 dkg reszelt sajt, 1 gerezd fokhagyma, 1/2 vöröshagyma

A tököt meghámoztam, végeit levágtam és hosszában elfeleztem. Karalábévájóval kiszedtem a belsejét. A cukkinit kisebb kockára vágtam, a hagymát felaprítottam, gombát megpucoltam, majd negyedeltem.
Egy kisebb serpenyőben kevés zsiradékon megpirítom a hagymát, erre jön a tök, cukkini, gomba keverék és egy kis paprikasűrítmény. Mivel ez elég sós, nem sózom meg. Nagyjából 6-7 percig kevergetem. Ezután a reszelt sajt felével és a tejföllel összekeverem. Mehet bele a főtt rizs is, majd bors és kapor ízlés szerint. Ezzel a keverékkel töltöm meg a tököket. Tetejére a maradék reszelt sajt kerül.
Előmelegített sütőben sütöm 15-20 percig. Nem kell sokáig, mert a tök elég zsenge, hamar átsül.
Egyszerű és egészséges finomság az eredménye.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...