2013. július 13., szombat

Csirke-saslik rozmaringos burgonya ágyon

Ma apa főzött - méghozzá jóféle betyárlevest. Mivel ezt a gyerekek nem igazán szeretik (bár megeszik) opcióként készítettem nekik saslikot csirkehúsból. Ezzel nagyot nem lehet tévedni, mert nagyon egyszerű de mégis különleges étel. Variálható tetszés szerinti húsokkal, esetleg zöldségekkel.

Hozzávalók: 1 csirkemell, 1/2 cukkini, 5-6 szem kisebb hagyma, paprika, kolbász, füstölt tarja, de lehet szalonna is, ki hogy szereti, fűszerek, kevés olaj, burgonya, rozmaring, só
A csirkemellet nagyobb kockákra vágom, a cukkinit hosszában felezem, majd karikázom. Hagymákat kétfelé vágom. Kolbász, füstölt hús szintén karikázva, kockázva.
2-3 ek olíva olajba teszem a fűszereket - nálunk most provence-i fűszerkeverék került, de ha van friss fűszerünk, akkor használjuk azt, mert sokkal intenzívebb ízt kapunk. (rozmaring, zsálya, majoránna stb.) Nyársra felszúrjuk a hozzávalókat - ezt ki hogy szereti. Nálam a hagymák kerülnek a végére. Egy tepsibe felkarikázom az új burgonyát (csak mostam, héját nem vettem le) megsóztam, meglocsoltam olíva olajjal, majd hozzáadtam 2 kisebb szál rozmaring ágat. Erre helyeztem a nyársakat. Előmelegített sütőbe először fólia alatt sütöttem, majd a vége felé a fóliát levéve, megpirítottam a tetejét.
Nagyjából 30-35 perc alatt készül el. Ha esetleg a szabadban grillezzünk, a saslikot mindenképpen próbáljuk ki úgy is, mert a füstös íze miatt még finomabb lesz.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...