2014. augusztus 16., szombat

Csicseriborsós görög egytálétel

INDUL A GÖRÖG ALUDNI. Sosem felejtem el, amikor nagyapámmal azt játszottuk, hogy olyan szavakat vagy mondatokat kerestünk, melyek visszafelé olvasva is ugyanazok. Nincsen sok. De ez nagyon megmaradt.
Sokszor játszottam iskolába menet unalmamban a buszon ülve is azt, hogy visszafelé olvastam a vezető melletti feliratot ami így szólt: Küjrék en nojllá za ótja éle, trem a tőtezev azzolyádaka a dabazs nabsátálik. Na ezt úgy megtanultam, hogy azóta is, ha álmomból felkeltenek, elmondom. Na de térjünk vissza az ebédhez.
Nagyon egyszerűen elkészíthető és igazán tartalmas étel, a családnak nagyon ízlett.

Hozzávalók: 60 dkg darálthús (marha és sertés vegyesen) 1 nagy fej hagyma, 1 piros paprika, 1 sárga paprika, 1 gerezd fokhagyma, olíva olaj, só, bors, őrölt kömény, 2-3 ek paradicsom püré, 2 ek ajvár, 1 üveg csicseriborsó, 1 csomag petrezselyem, 20 dkg feta sajt
A darálthúst kevés olíva olajon megpirítjuk. Hozzáadjuk a kockázott hagymát és fokhagymát, a csíkokra vágott paprikákat. Sóval borssal és köménnyel ízesítem. Hozzáadom a paradicsom pürét és az ajvárt, egyszer felforralom majd felöntöm 250 ml vízzel. Az egészet 5-6 percig főzzük. A csicseriborsóról leöntjük a levet és hozzáadjuk a húshoz. 2-3 percig együtt főzzük, a petrezselymet felaprítva teszem a serpenyőbe, végül pedig a feta sajt darabokat szórom rá. Ízlés szerint újra fűszerezem. Mellé pitát ettünk.. és nagyon jól laktunk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...