2015. május 18., hétfő

Vecsési savanyún sült oldalas

Számos alkalommal láttam receptekben, hogy a húsokat káposzta alapon sütik. Mindig is ki akartam próbálni, hiszen imádom a káposztát. Volt egy kis oldalasom a fagyasztóban, én igazán ezzel vagy csülökkel tudtam volna elképzelni a káposztát. Az oldalast már előző nap bepácoltam, amivel csak jót tettem vele. Ami most különlegesebbé tette, az az volt, hogy a piacon egy néninél friss lestyánt találtam. Ez az érdekes ízű fűszer csak ritkán kerül az asztalra, nem is értem, hogy miért, mert intenzív íze és illata teljesen megbolondította a húst.

Hozzávalók: 1 oldalas, 1 csokor lestyán, só, bors, paprika,  4-5 gerezd fokhagyma, 2 közepes vöröshagyma, 2-3 paradicsom, negyed kg savanyú káposzta, a páchoz kevés olaj
Az oldalast tetszés szerinti nagyságúra daraboljuk. A fűszereket (fokhagyma, aprított lestyán, só, bors, paprika) némi olajjal összekeverjük, majd ezzel kenjük át a húsokat. 1 éjszakára a hűtőbe téve pihentetjük. Ha már a pihentetésnél tartunk, érdemes a római tálat is 1 éjszakára vízbe áztatni, mert így minden zsiradék nélkül szinte csak megpároljuk (sütjük) az ételt.
A húsokat sütés előtt a római tálba tesszük, a hús alá kerül a savanyú káposzta, illetve tehetünk még mellé felezett/negyedelt vöröshagymát, paradicsomot, és fokhagymát is. A sütőt nem kell előmelegíteni. A tálat még hidegen teszem a sütőbe és kezdem meg a sütést 180 fokon, nagyjából 1 - 1,5 órán keresztül. Az utolsó negyed órában vegyük le róla a tetejét és pirítsuk meg. Eközben a köretet is elkészíthetjük, ami nálunk csak petrezselymes újburgonya volt. A krumplikat csak alaposan megmostam, tepsibe tettem és jól megsóztam, majd meglocsoltam olajjal. Fóliával letakarva tettem a már meleg sütőbe, ahol a hússal együtt készült el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...