2013. február 3., vasárnap

Levesekről...

Nem vagyok nagy leveses. Igazán még amikor ilyen hideg van, mint most is - nem kívánom.
Nálunk a család fiú tagjai azok, akik odavannak érte.
Szombaton a piacon vettem szeletelt tarját, aminek a csontját is kértem, így adva volt, hogy abból készítek egy jó levest.
Amikor csontlevest főzők általában grízgalusval tálalom, mert ha nincs hús, legalább a benne lévő legyen tartalmasabb.
Szóval mint minden levesnél a lényeg, hogy minél több (féle) zöldséggel főzzük.
Előbb a húst teszem fel kis lángon, mikor forrni kezd, lejjebb veszem.  A közben keletkezett habot "lehabozom", sózom, borsozom. Sokan vegetát is használnak, de egy jó levesnek a zöldségek adják meg az ízét, így szerintem jobb azt elhagyni.
Ezután adom hozzá a megpucolt megmosott zöldségeket, és együtt főzőm őket.

Leves hozzávalói:
Tarja csont - mennyiséget nem tudok mondani. :-) Zöldség tetszés szerint, mostani mennyiség ez volt: 2 sárgarépa, 2 fehérrépa, 1/4 zeller, 1/4 karalábé, 1 gerezd fokhagyma, fél vöröshagyma.
Miközben fő elkészítem a grízgaluskát.
Grízgaluska hozzávalói: 
1 tojás, 4-5 evőkanál búzadara, só, kis petrezselyem.
A tojást felverem, megsózom és kanalanként hozzákeverem a búzadarát. A tojás nagyságától függően több vagy kevesebb dara kell. A lényeg, hogy ne túl kemény állagot kapjunk. Hozzáadom a petrezselymet is.
A leszűrt levesbe két evőkanál segítségével formázom. A levest kis lángon főzzük, ne forrjon. A galuskák nagyjából néhány percen belül megfőnek, de érdemes néha kóstolgatni.



  
      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...