2013. március 9., szombat

Rakott kel

A rakott ételek elronthatatlanok. Éppen ezért érdemes velük próbálkozni és ízlésünk szerint variálni.
Ezt az ételt nagyon sokáig nem készítettem. Talán a káposzta miatt. Nem voltam oda érte. Aztán egy kedves ismerősöm készített és megkóstoltam. Mondhatom, hogy szerelem volt első ízre. Azóta időnként én is elkészítem. Mivel kicsi macerás az előkészítése, ezért ha nincs nagyon időnk, inkább előtte este készítsük elő, hogy másnap csak sütni kelljen.

Hozzávalók: 6-8 kelkáposzta levél, 0,5kg darált hús, 1 maréknyi rizs, 3-4 szelet bacon vagy kolozsvári szalonna, 1 nagy fej hagyma, 2-3 gerezd fokhagyma, só, bors, paprika, rozmaring, 1 nagy doboz tejföl, 1 ek zsemlemorzsa

A kelkáposzta leveleket enyhén sós-ecetes vízben megfőzőm. A rizst szintén előre elkészítem.
Egy mélyebb serpenyőben kevés olajon megpirítom az apróra vágott hagymát, beleöntöm a darált húst, megkeverem, kicsit pirítom. Hozzáadom a sót, borsot, pirospaprikát, rozmaringot, préselt fokhagymát, majd egy kevés vízzel felöntöm. A húst puhára főzöm. (pörkölt jellegű legyen)
Egy tepsit vagy jénait kiolajozok, megszóróm kevés zsemlemorzsával. Az aljára hús kerül, majd rizs, ezt befedjük a káposztalevéllel, mehet rá a tejföl, újra hús.....és így tovább. A tetején káposztalevél legyen, amire ráöntöm a tejfölt. Az íze miatt én szoktam tenni a tetejére kolozsvári szalonnát. (ez el is hagyható)
Előmelegített sütőben nagyjából 1 órán keresztül sütöm, a tetejét megpirítom.
Sok-sok tejföllel tálalom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...