2013. február 19., kedd

Csülkös székelykáposzta

Vasárnap délután főztem, hogy hétfőre-keddre legyen ebéd ezt a finomságot.
Általában nem követem a hagyományos recepteket. De hát ki teszi. Így a székelykáposzta nálunk csakis csülökkel készül.
Hozzávalók: 1 kicsontozott csülök, 2 nagy hagyma, 2 babérlevél, 1 paradicsom, 1 paprika, fűszerek (só, bors, paprika) 60-70 dkg savanyú káposzta. Lehet még hozzáadni kis darab kolbászt, illetve valamilyen füstölt húst (nálam oldalas volt)
Hozzá a csülköt kicsontozom, megmosom, megszárítom. Apróra vágott hagymát fonnyasztok lehetőleg mangalica zsíron. Jó tudom, így már nem tűnik update-nak, de hát ez tényleg így finomabb. (amúgy nem kell sokat belőle enni, és a kenyeret is el kell hagyni, akkor talán még belefér)
Szóval ezután leveszem a tűzről az edényt és beleszóróm a paprikát. Én tettem hozzá 1-1 paradicsomot és paprikát kockára vágva. Ettől a leve jó sűrű és finom lesz. Hozzáadom a kockázott csülköt és jól megsózom, borsozom. Adok hozzá még 1-2 babérlevelet is.
A pörköltöt félpuhára főzőm. Amíg ez rotyog, megmosom a káposztát (nem szükséges, ha nem túl savanyú) majd apróra vágom. Hozzáadom a húshoz, jól megkeverem és lefedve lassú tűzön puhára főzőm. Mivel volt még egy kis darab kolbászom illetve füstölt oldalasom, azt is hozzáadtam.
Hogy mi a végeredmény, egy nagyon finom füstös ízű pikáns székelykáposzta. Érdemes kipróbálni.



     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...