2013. február 11., hétfő

Napközis paradicsomos káposzta

Közületek biztosan sokan jártatok iskolásként napközibe. Be kell vallanom a paradicsomos káposzta volt a tökfőzelék és a finomfőzelék mellett az én mumusom. Rettentően utáltam. Ilyenkor csak kenyeret voltam hajlandó megenni.
Aztán nem tudom mi történt, de valahogy változtak a dolgok és azóta a főzelékek közül ezt a "mumust" is megszerettem. (van még néhány ilyen étel)
Olyannyira megszerettem, hogy időnként amikor eszem, annyira jó ízűen tudom enni, hogy egyből  kiüt a számon. Ami mondjuk nem annyira jó.

Na mindegy. Mivel már régen volt ezért tegnap délután megfőztem egy lábosnyi mennyiséget. Finom lett. Nagy részét dobozoltam és a fagyasztóba tettem, mert drágámnak aki minden nap otthonról viszi az ebédjét - jó lesz majd az ínséges napokra, amikor sztrájkolok és nem főzök.

Nálam így készül:
Hozzávalók: 1 fej káposzta, 1 db vöröshagyma, paradicsomlé, só, bors, liszt, olívaolaj, cukor
A káposztát és a vöröshagymát vékonyra szeletelem, és lábosba teszem. Felöntöm annyi paradicsomlével, amennyi jól ellepi. Ha sűrített paradicsomot használunk akkor vízzel hígítom.
Sózom, cukrozom és alacsony hőfokon puhára főzőm.
Készítek egy világos rántást és a főzeléket berántom. Ennyi
Nagyon autentikus bélszínrolóval. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...