2013. március 16., szombat

"Tehéntánc" avagy rakott sertéstarja - ahogyan én készítem

Sok-sok évvel ezelőtt találtam egy receptet, aminek az volt a neve, hogy "tehéntánc". Azt, hogy ez a név honnan származik, fogalmam sincs. A receptben csirkecombokat kellett befűszerezni, majd belisztezni forró zsiradékban megsütni, majd egy tepsibe tenni és tejföllel sajttal lefedve készre sütni. Ehhez általában rizst készítettem.  De valahogy kellett egy olyan étel, amelyben hús és köret is egyszerre készül. Aztán jött az ötlet, hogy miért nem sertéshúsból készül mindez, és miért nem krumplival.

Szóval a recept nálunk átvariálva, így néz ki:
Végy néhány szelet sertéstarját (kicsontozva), személyenként 2 nagyobb szem burgonyát, mustárt, ketchupot, sót, borsot, ízlés szerint egyéb fűszert, fokhagymát (én kihagytam), kevés lisztet, olajat, tejfölt és sok-sok sajtot.

  
A húsokat besózom, belisztezem majd kevés olajon addig sütöm, amíg fehér kérget nem kap. (néhány perc) Ez a hirtelen sütés a hús külső rostjait összerántja az ízeket és zaftot viszont bezárja. Ezután a húsokat újra megfűszerezem, megkenem ketchuppel és mustárral. Egy tepsi alját megolajozom, ráteszem a szeletelt nyers burgonyát (elő is főzhetjük), erre kerülnek a húsok, melyeket újra burgonyával fedek be. Tetejére tejföl kerül. Előmelegített sütőben nagyjából 1 óra alatt megsütöm. A sütési idő lejárta után, a tetejére bőségesen reszelt sajtot szórok és visszatolom a sütőbe még negyed órára.
Kovászos uborkával vagy más savanyúsággal tálalom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...