2013. március 26., kedd

Tonhalas tésztasaláta tökmagolajjal

A tésztasalátát azért szeretjük, mert úgy variálhatjuk, ahogy nekünk tetszik. Én mindig akkor készítem, amikor hirtelen kell valami ehető, és a hűtőnk készlete is kifogyóban van. Bármilyen maradékból készíthetjük. Ha a tegnapi ebédből megmarad 1 csirkecomb, abból ugyebár csak 1 ember lakna jól, ezért én inkább úgy használom fel, hogy akár néhány szem burgonyával, tejszínnel vagy tejföllel egy rakott ételt készítek, esetleg vacsorára tésztasalátaként végzi - mert így egy komplett családnak tálalhatjuk
Ezúttal tésztasalátát készítettem a következőképpen:

Hozzávalók: színes csavart tészta vagy penne, 1 konzerv tonhal, újhagyma zöld szára, maradék pritamin paprika, 1 ek csemege kukorica, 1 maréknyi rukkola, maradék kígyóuborka, só, bors, citrom leve, 2 ek majonéz, 1 ek balzsamecet, kevés olíva olaj.

Amíg a tésztát felteszem főni, addig a többi hozzávalót is előkészítem. Felkarikázom az újhagyma szárát, a paprikát és az uborkát kis kockákra vágom. Egy tálba beleöntöm az olíva olajat, balzsamecetet, majonézt és egy fél citrom kifacsart levét. Hozzáadom a tonhalat a felaprított zöldségeket,  rukkolát és a kukoricát. Fűszerezem. A kifőtt és kihűlt tésztával összekeverem. Ha kell még egy kis majonézzel lazítom.
Az egészet megkoronázom egy kis tökmagolajjal. Nagyon finom és gyors vacsorának való.


 
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...