2013. május 26., vasárnap

Szamóca torta vanília krémmel és zselatinnal

A túrótora mellett ez az a sütemény, amit rengeteget ettem gyerekként Németországban. A szokásos délutáni kávé és a torta mellé járó nagy adag tejszínhabbal...hmmm
Néha visszamennék - vagy 30 évet az időben. :)
Most, hogy szamóca szezon van, érdemes kipróbálni. (Tudtátok, hogy az eper fán terem, és amit ilyenkor a piacon kapunk azt szamócának hívják?) - én is csak nem régóta tudom.
Tortalap hozzávalói: 4 db tojás, 180 g cukor, 140 g liszt, 100 g puha ráma
A tojások fehérjét kemény habbá verjük, ehhez keverjük óvatosan a sárgákat majd a cukrot. Ezután apránként mehet bele a liszt végül a ráma is.
Közepes 26 cm-es kapcsos formát vajazzunk majd lisztezzünk ki. Ebbe öntjük a masszát. Előmelegített sütőben 180 fokon sütjük óvatosan. Tűpróbával ellenőrizzük a tésztát.
Miközben a tortalapunk sül, készítsük elő a krémet.
Hozzávalók: 1 csomag vanília pudingpor, 500 ml tej, 3 ek cukor, 50 g puha vaj, 10 dkg porcukor.
A pudingot a csomagoláson leírt módon készítsük el. A vajat és a porcukrot keverjük el majd adjuk a kihűlt pudinghoz. (nem kell az egész pudingot felhasználni én nagyjából a 3/4-ét használtam fel). A krémet simára keverjük majd öntsük a már megsült és teljesen kihűlt tésztára. Én egy 10 percre a teraszra tettem az egészet, hogy a krém egy kissé megdermedjen. Eközben a gyümölcsöt megmostam és hosszában félbevágtam. A pudingkrémre a széléről befelé haladva köralakban elhelyeztem a felezett szamócákat.
Végül jöhetett a zselatin a tetejére. Én Dr. Oetker Expressz tortazseléjét használtam (pirosat) mert egyszerű és nagyon gyorsan elkészíthető, na meg persze elronthatatlan.
A csomagoláson jelzett módon a port 300 ml forró (felforralt) vízzel kellett fél percig elkeverni, majd még melegen a szamócák tetejére önteni a közepétől indulva. 10 perc alatt szépen megdermed rajta a zselatin. 
Tippek: A tortát érdemes 1 nappal a fogyasztás előtt elkészíteni. A pudingot főzzük kevesebb tejjel, hogy ne legyen annyira lágy.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...