2013. július 3., szerda

Füstös raguleves

Tegnap este már túl késő volt, hogy valami bonyolultabb menüt állítsak össze a családnak másnap ebédre. Meg aztán az élelmiszer készletünk is igencsak megcsappant, úgyhogy az otthon talált hozzávalókhoz kellett alakítani a főzést. Volt ugye a meggy és a szilva befőtt - némi liszt, tojás, margarin, aminek a hozzáadásával készült a Meggyes-szilvás rácsos sütemény. A fagyasztóban árválkodott csirkemell, volt még 2 sárgarépa, maréknyi zöldborsó és tejföl is a hűtőben - így főételként levesben gondolkodtam. De azért, hogy mégse legyen az általunk már megszokott, hagyományos raguleves, gondoltam spékeljük egy kicsit meg - mondjuk némi füstölt hússal, ez esetben füstölt húsos mangalica szalonnával. Ami pedig a fűszerezést illeti, ne csak a só, bors és tárkony domináljon hanem zsázsa és az általam oly kedvelt provence-i fűszerkeverék.
Ami pedig az eredményt illeti... megérte az éjszakába nyúlóan megfőzni ezt a levest.

Hozzávalók: 1 csirkemell, 2 sárgarépa, fél fej hagyma, 1 vastag szelet füstölt szalonna - lehetőleg húsos, zöldborsó, 2 ek tejföl, 1 ek liszt, só, bors, tárkony, zsázsa, provence-i fűszerkeverék
A csirkemellet és füstölt szalonnát felkockáztam, a hagymát és sárgarépát szeleteltem. Kevés zsiradékot hevítettem ebbe tettem a szalonnát és a hagymát. Amikor a hagyma már üvegesre párolódott beleöntöttem a csirkemelleket is. Fehéredésig pirítottam majd megfűszereztem és forró vízzel felengedtem. Lassú tűzön főztem nagyjából fél órát, a csirkemellnek nem kell sok. A lisztes tejföllel már csak be kellett habarni, és el is készült. Ha nagyon konvencionálisak akarnák lenni, némi frissen facsart citromlevet is adjuk hozzá. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...