2014. augusztus 17., vasárnap

Olívás-zöldfűszeres Focaccia

Vasárnap reggel ki nem szeret a friss kenyér illatára ébredni. Nincs is finomabb annál, mikor az az utánozhatatlan illat belengi a lakást. Főleg ha a fűszerek és a zöld olívabogyó még meg is bolondítja azt. Teljes olasz lázban égek, jövőhéten 20 év után újra láthatom a tengert, és először mutathatom meg a fiamnak is, aki még életében nem láthatta azt. Ez a kenyér is már ennek a láznak a hevében készült.

Hozzávalók: 25 dkg liszt, só, 3 tk olasz fűszer (bazsalikom, oregáno, kakukkfű, fokhagyma, rozmaring, majoranna) de lehet már kész fűszert is használni, ahogy én tettem ezúttal. A kamrajava.hu webáruhában vásároltam a toscan fűszerkeveréket, amit majdnem mindenbe szórok manapság.
2 dkg élesztő, 1/2 tk cukor, 250 ml meleg víz, 3 el olívaolaj, 1 tasakos zöld olívabogyó (magnélküli), 3 ek fokhagymás vaj.
A lisztet a fűszerekkel és a sóval elkeverem. Hozzáadom az olíva olajat. A meleg vízbe elkeverem a cukrot és belemorzsolom az élesztőt. kb. 10 perc elteltével hozzákeverem a lisztes keverékhez és sima tésztát gyúrok belőle. Letakarva, meleg helyen 30 percig pihentetem. 
Eközben az olívákat negyedelem és felezem. Ha megkelt a tészta belegyúrom őket. Majd a tésztát 4 részre veszem. Mindegyikből kis gombócokat formázok, amiket a tenyeremmel lapítok le. Ismét pihentetem, de ezúttal csak 10 percig. 
Végül az ujjaimmal göröngyöket nyomkodok a tésztába és előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütöm. Miután megsült, fokhagymás vajjal megkenem és további 5-10 percre aranybarnára sütöm. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...