2015. március 18., szerda

Medvehagymás-baconos sajtkrémmel töltött kifli

Limara oldalán találtam a Lala kiflire keresztelt péksüteményt, amit szerettem volna kipróbálni. A receptben való hozzávalókon azonban néhány dolgot módosítottam, és az elkészítése is kicsit másképp történt. Viszont a végeredmény fantasztikus lett. Mivel hétvégén medvehagymás-sajtkrémmel töltött csirkemellet készítettem, maradt még némi a töltelékből amit hozzákevertem a sajtkrémhez. 

Hozzávalók: 1 pohár joghurt, 2 tojás, csipet só, 1-2 dl aludttej, 1 dl olaj, 2 ek cukor, 5 dkg élesztő, 70 dkg liszt (1/3 finom liszt, 1/3 rizsliszt, 1/3 mandula liszt), kockázott bacon.
A töltelékhez: 1 doboz natúr krémsajt, fél csomag medvehagyma, só - és én tettem még hozzá a fent említett töltelékből is.
A hozzávalókból tésztát dagasztok, amit kb. fél óra alatt a duplájára kelesztek. Nálam a tészta kívánta még a tejet, úgyhogy abból számoljatok kicsivel többet. A lényeg a könnyen formázható, lágy tészta. 
Míg keleget, addig összekeverem az apróra vágott medvehagymát a sajtkrémmel és a korábban megmaradt töltelékkel, ami tulajdonképpen egy medvehagymából készített pesto (medvehagyma, só, olíva olaj, reszelt sajt összekeverve némi natúr sajtkrémmel és zsemlebéllel).
Ha megkelt a tészta 4 kis gombócot formálok belőle. Ezeket kinyújtom és megkenem az elkészült töltelékkel. Megszórom a csíkozott vagy kockázott bacon szalonnával. Cikkekre vágom, és kifli formára feltekerem. (itt még 15 percet kelesztem, bár ez elhagyható) Tetejüket nem kell semmivel sem megkenni,  hanem mehet az előmelegített sütőbe és kb. 10 perc alatt megsütöm




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...