2015. szeptember 21., hétfő

Citromos oldalas barna szósszal és brokkolis burgonyapürével

Ma a citromé volt a főszerep. Általában salátákat és leveseket szoktam ezzel a déligyümölccsel ízesíteni, pácoknál is nagy szerepe van, de ezúttal egy oldalast bolondítottam meg savanykás ízével. 
Első gondolatom még az volt, hogy csak úgy megsülve krumplival tálalom, de mivel imádom a német konyhát, ahol sokszor használnak szószokat, mártásokat, úgy döntöttem, hogy az oldalast is szaftosabban készítem. Az ilyen jellegű ételek mellé pedig, szerintem a legjobb köret a krumplipüré. Na de nem akármilyen, ZÖLD.

Hozzávalók: 1 kg oldalas, 1 citrom, só, bors, mangalica zsír, ételsűrítő (Mondamin) A körethez burgonya, 1 kisebb brokkoli, 5-6 dkg vaj, só.
Az oldalast előző nap pácoljuk be. Ehhez a citromot kifacsarjuk, majd a befűszerezett húsokra locsoljuk. Egy éjszakára lefedve a hűtőbe tesszük. A sütést vaslábosban kezdtem, amit előzőleg zsírral kentem meg. A húsok mellé öntöm a páclét is, illetve a megmaradt citromot karikázva. Előmelegített sütőben kezdem a sütést nagyjából 180 fokon. Ha a hús megpuhul, kicsit még pirítom a tetejét, majd áthelyezem egy jénaiba. A visszamaradt léből mártást készítek kevés sűrítő és forró víz segítségével.
A burgonya pürét a megszokott módon készítjük el, annyi különbséggel, hogy itt az előfőzött brokkolit is hozzápürésítjük. Vajjal lágyítunk rajta, majd a fűszerekkel ízesítjük. Érdemes kipróbálni egy kis parmezánnal is. Nagyon finom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...