2013. május 5., vasárnap

Sajttekercs

 Ezt a receptet a Facebook-on találtam. (Katafakanala) Többen is elkészítették már, és én is régóta szemeztem már vele. Nagyon egyszerű elkészíteni, a hozzávalók is "megfizethetőek" ugyanakkor nagyon mutatós - akár hidegtál részeként is elkészíthető.

Kell hozzá: nagyjából 12 szelet sajt (le Lapkát vegyünk) - Lidl vagy Aldi árul szeletelt sajt variációkat, én azt használtam, 10 dkg reszelt sajt (lehet trappista is), 1 tömlős sajt (bármilyen ízben, amit szeretünk - nálunk most téliszalámis változat volt, 10 dkg puha vaj, 10-12 szelet tarja, 5 db főtt tojás, 1 ek mustár, só, fehér bors, petrezselyem.

Egy tepsibe sütőpapírt terítek, ráteszem a szeletelt sajtokat, de úgy, hogy egy kicsit fedjék egymást. Erre mehet a reszelt sajt. A sütőt egy kissé előmelegítem és 2 percre beteszem a tepsit. Akkor jó, amikor a reszelt sajt beleolvad a szeleteltbe. Megvárom míg teljesen kihűl. Ezalatt elkészítem a töltelékeket. A tojásfehérjét apróra vágom és elkeverem a tömlős sajttal, sózom-borsozom. Mehet bele a petrezselyem is. Ezt rákenem a már kihűlt sajtra. Ezt befedem a tarja (vagy sonka) szeletekkel - végül pedig az alábbi keverékkel kenem meg.
Tojások sárgáját kikeverem a mustárral, vajjal - szintén fűszerezem. Az egészet a sütőpapír segítségével feltekerem. Alufóliába csomagolva hűvös helyre teszem. A szeletelést éles késsel végzem.
Nagyon finom, érdemes kipróbálni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...