2013. május 8., szerda

Hamburger zsemle (Limarától)

Hamburgert tervezek holnapra, ezért előre elkészítem hozzá a zsemléket. Így holnap egy munkával kevesebb vár rám. A recept Limara-é, mert az egyszerűen elronthatatlan.
Hozzá kell: 2 dl meleg tej, 2 ek cukor, 1 tk só, 40 g olaj (nagyjából 120ml), 1 tojás, 100 g joghurt (én tejfölt tettem bele), 60 dkg liszt, 2 dkg élesztő
A tejbe beleteszem a cukrot egy kicsit megmikróztam, ezután adtam hozzá az élesztőt.
Egy nagyobb tálba beleöntöttem a lisztet, tojást, tejfölt, sót, olajat és végül beleöntöttem a megkelt élesztőt is. Jól összegyúrtam és félórára meleg helyre tettem. (letakarva)
Ha letelt a fél óra a tésztát 9 részre osztom és mindegyikből zsemle formákat gyúrok, amit egy sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem. Újra letakarva pihentettem addig, amíg a zsemlék kétszeresére nem nőttek. Ha már szép nagyok megkenjük őket felvert tojással és tetszés szerint megszórjuk szezámmaggal. 180 fokra előmelegített sütőben kell őket nagyjából 18 percig sütni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...