2013. július 16., kedd

Omlett bébi spenóttal és baconcsíkokkal

Szabadság van! Végre együtt reggelizhet a család. Mennyivel kellemesebb így eltölteni ezt a reggeli fél órát, mint ha például munkába menet, útközben ér minket az éhség, esetleg még hajnalban magányosan a konyhában, vagy később az irodában szintén magányosan a számítógépet bambulva...
Gyerekkorom legfontosabb és legszebb élményei közé tartozott, hogy nálunk az étkezések mindig közösek voltak, így a reggeli is. Anyukám nagy gondossággal készült neki a reggeli előkészítésének, amihez hozzátartozott a szépen terített asztal, a változatos ételek, és a közös beszélgetések, nevetések is. Bevallom, nekem ezek hiányoznak - de próbálom az ilyen és hasonló  dolgokat az én családomnak is továbbadni. Szeretném, ha az én gyerekeim is így emlékezzenek ezekre a közös élményekre - merthogy az étkezés velük is fontos élmény. Anyuékkal töltött reggeliket néha még mi is élvezhetjük, ami természetesen sokkal jobb, merthogy ő készíti, mi csak élvezettel elfogyasztjuk azt. Idén is volt már benne részem, amikor néhány napot náluk töltöttem. Újra gyereknek érezhettem magam! 

Ma hétfő van, de mégis együtt lehetünk, ez nagyon jó. Szóval ez egy nem tipikus hétfői reggeli:
Hozzávalók fejenként: 1 db tojás, 2 szelet bacon, 8-10 szem bébi spenót, kevés olíva olaj.
A bacont kisebb csíkokra vágtam, a tojást felvertem. Sózni nem kell, mert a bacon alapból sós. Kevés olíva olajon kissé megpirítom a bacon csíkokat, majd hozzáadom a spenót leveleket is. Néhány keverés után már mehet is rá a tojás. A serpenyőben szépen szétoszlatjuk, hogy mindenhová kerüljön...és most már nem kevergetjük, inkább rázogatjuk.
A tojás miközben sül, szépen összesül a többi hozzávalóval. Ne süssük túl keményre, amikor a közepe még kissé folyékony, egy kés segítségével hajtsuk félbe az omlettet. Számoljuk 5-ig és már el is készült a finom reggelink.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...