2013. szeptember 22., vasárnap

Narancsos pite fehércsokival és fügével

Úgy néz ki végérvényesen beköszöntött az ősz. Nagylányom is nekiállt már a lakás dekorálásával foglalkozni, bár ilyenkor ő már a karácsonyra készül ám...:)
Én a konyhában próbálok alkotni, az az én területem.
Szóval a sütiben valami citrusos ízt képzeltem el, ezért többnyire a narancs és a citrom dominált, viszont még maradt 1 tábla fehér csoki és néhány szem lila füge is.. szóval ők is hatékony részei lettek a vasárnapi desszertünknek.

Hozzávalók: 25 dkg liszt, 9 dkg porcukor, 18 dkg vaj, a tetejére pedig: 2 narancs, 1 citrom, 4 tojás, 40 dkg cukor, 5 dkg liszt, 1 tábla fehér csoki, 2-3 füge szeletelve
Melegítsük elő a sütőt 160 fokra, egy közepes tepsit (23x33) béleljünk ki sütőpapírral.
A lisztet, cukrot és a vajat kézzel dolgozzuk össze. Morzsás lesz, ne ijedjünk meg. Ezt a keveréket öntsük a tepsibe és egy kanállal nyomkodjuk simára. Süssük addig míg világosbarna nem lesz. Eközben a narancsok és a citrom héját reszeljük le, leveit facsarjuk ki - legalább 120 ml narancs-citrom lére lesz szükségünk. A tojások sárgáját a cukorral elektromos habverővel összekeverjük, hozzáadjuk a gyümölcsök levét és reszelt héját. Ehhez jön még a liszt átszitálva. A keverék mehet is az időközben már megsült alapra. Tetejét szórjuk meg apróra vágott fehér csokival illetve helyezzük el rajta a szeletelt fügéket is. Toljuk vissza a sütőbe és további 15-20 percig süssük készre.
Tálaláskor porcukorral hintem meg.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...