2014. szeptember 28., vasárnap

Részeges vilmossal rakott kéksajtos karaj

Már a neve is mindent elárul. Itt bizony alkohol fog folyni - és nem is akármilyen. Jóféle házi körtepálinkával részegített karamellizált körte. Ez került a karajra, amit ma ebédre készítettem.
Gyümölcsök és sajtok mindig párban járnak. A körtéhez szerintem a kéksajt a legjobb, na meg persze egy kis dió. De jöjjön a recept:

Hozzávalók: 8-10 szelet rövidkaraj (csontját levesbe főztem), 3 nagyobb szemű körte, 2 dkg barna cukor, só, bors, olíva olaj, kevés vaj, kéksajt ízlés szerint, dió, és a legfontosabb: körtepályinka ;)
A húsokat sózom, borsozom. Kevés olíva olajat löttyintek egy serpenyőbe, ahol a karajt elősütöm. Kisebb fehér kérget adok neki, hogy a pórusokat összehúzzam, így a lényeg a hús belsejében maradjon. Majd egy jénai aljára szedem. A fennmaradt zsiradékhoz és adtam egy kevés vajat, majd bele a cukrot és a negyedelt körtéket. Rövid ideig karamellizáltam, majd hozzáadtam a lényeget... a pálinkát. Épp hogy csak felforralom, hogy az alkohol erejét kicsit gyengítsem. Majd ráteszem a húsok tetejére. Jöhet a sajt, jó erős... kék sajt. Az egész hűtő illatozott tőle, de nem baj, így finom. Rámorzsolom a karamellizált körtére végül megszórom kevés dióval. Fóliával betakargatom, és jó 20 percre az előmelegített sütőbe teszem. 
Köretnek burgonyapürét ajánlok, de ahány ház annyi szokás. Mindenesetre nagyon jó étvágyat hozzá! Nekünk meg volt. 

  Ez bizony nem víz!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...