2014. december 28., vasárnap

Mennyei kacsazsír

Nincs is jobb egy jó kacsazsíros kenyérnél, amit sóval és lilahagymával tálalunk. Idén karácsonykor almával töltött kacsa készült, előételnek pedig a hozzátartozó májat sütöttem meg, amit később hidegen ettük. A máj sütéséhez a hájon kívül semmit nem használtam. A visszamaradt zsír viszont egyszerűen mennyei.

Hozzávalók: 1 nagyobb kacsamáj, 1 maréknyi kacsaháj, só.
A májat fokhagymás tejben áztattam 1 éjszakán át. Másnap jól lecsepegtettem, majd papírtörlővel szárazra töröltem. A kacsahájat apró kockákra vágtam. Magasabb serpenyőben kezdtem a hájat kiolvasztani. Jó ropogósra sütöm, amit papírtörlőn hagyok kihűlni. Megsózva nagyon finom tepertőt kapunk. A májat ebben a zsírban kezdem sütni, de mindenképpen óvatosan, nehogy odaégjen. Ha elkészült, egy jénaiba helyezem, erre öntöm a visszamaradt zsírt, leszűrve. Csak ezúton sózom. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...