2015. március 11., szerda

Hurmasüti

Tősgyökeres kispestiként, bár most éppen máshol élek, nem tudtam elfelejteni a kispesti piac hangulatát. Mindig is hiányoztak a megszokott árusok, boltok és az emlékek. Néhány hónapja visszapártoltam, és milyen jól tettem! Most szombatonként újra órákat bolyongok a megszokott sorok között. Legutóbb láttam valami csúnya gyümölcsöt, amit nem is ismertem. Narancsos színe volt, foltos és nyomi is volt. Hát én esküszöm nem tudtam hogy ez a khaki szilva. Vettem egy tállal, amin három foltos kis csúnyaság volt. Otthon viszont meglepetésként ért az a fantasztikus édes íze. Állagra kicsit olyan volt mint a darabos sárgabaracklekvár. Na ez a süti most hurmával készült. Zalán fiam pedig azóta is kérdezgeti, hogy mikor készítek megint hurmasütit.

Hozzávalók: 20 dkg cukor, 10 dkg margarin, 2 tojás, 20 dkg liszt, 1 vagy 2 érett hurma (datolyaszilva, khaki), 10 dkg dió vagy mandula, késhegynyi szódabikarbóna, 1 citrom héja.
A tojásokat szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem. A tojások sárgáját a cukorral és a margarinnal habosra keverem. A citrom reszelt héját hozzáöntöm, illetve az érett hurma gyümölcs húsát. A lisztet leszitálom, hozzáadom a szódabikarbónát, majd apránként hozzászitálom a vajas keverékhez, ezután mehet bele a tojásfehérje habja - de csak óvatosan, lazán keverve.
A Egy kisebb tepsit kivajazok majd lisztezek. Ebbe öntöm bele a masszát. A tetejére aprított diót (vagy mandulát) teszek. Előmelegített sütőben sütöm kb. 25 percig. (175 fokon).
Akár így magában, de porcukorral megszórva, esetleg - ha a süteményt kerek, kapcsos formában sütjük, akkor azt félbevágva még lekvárral is megkenhetjük..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...